Striped Bass Fishing Forums Forum banner
81 - 100 of 138 Posts
Discussion starter · #81 ·
Dus wat veroorzaakte de schaafwonden? Wrijven mannelijke vinnen bij het paaien als ze dichtbij zijn?
Tijdens het paaien zijn ze zo agressief met het slaan met de staart dat het ze gedeeltelijk littekens oplevert...het is best verbazingwekkend...als je een volledige paai ziet die 60 seconden duurt, wordt het duidelijk hoe agressief het is.

Discussion starter · #82 ·
Norrie houdt nog steeds vis vast, maar de aanbeet is de laatste 2 dagen afgenomen. De vissen die vroeg in het seizoen arriveerden en paarden, zijn begonnen terug naar beneden te gaan, maar er is een hele nieuwe contingent vissen die zich klaarmaken om te paaien, dus ze zullen niet agressief eten. Gisteren zagen Milton/Marlboro deze vertrekkende scholen en een paar hadden het geluk om er 's ochtends bij te zijn en het goed te doen. Er zijn de afgelopen 4 dagen ook meer dan 30 vissen >40" gevangen in dat stuk. Over het algemeen zijn er geen geladen schermen zoals in Norrie, maar er zullen groepen van 2-5 vissen langskomen. Ze beginnen nu ook meer naar de westkant te reizen als ze vertrekken. Deze vertrekkende vissen zullen zeer agressieve eters zijn en meer eten bij uitgaand tij en zich op de bodem verplaatsen bij inkomend tij. Ik ging gisteren van Norrie naar de Channel voor Wapp Creek........fatsoenlijke markeringen maar niet veel aanbeet tot mijn paling schreeuwde.......Ik gebruikte mijn goede Tuna Jigging Rod om hem te testen maar hij had een kleine CW-15 Coldwater erop die niet opgewassen was tegen deze vis...ze trok 100ft lijn af tegen een maximale weerstand van ongeveer 17 lbs.......gelukkig kon ik met de hengel wat leverage op haar zetten en kon ik haar binnenhalen.........nu het tweede probleem....het net was te klein....dus ik gaf mijn maat de hengel en ging haar lippen....ze rende een keer en sneed mijn vinger aan de lijn maar ik slaagde erin haar binnen te halen en aan boord te brengen zonder het net. We namen een snelle meting/gewicht/foto's. Tijd op de boot <1min......en ze zwom meteen sterk terug. 45"/40lbs.

Discussion starter · #83 ·
Ik vergat te vermelden dat er gisteren wat spawning was onder de Pok Bridge, dus de komende dagen zou dit gebied wat feeders moeten bevatten en beter moeten worden.

Discussion starter · #85 ·
De omstandigheden van vandaag waren zwaar, maar Marlboro heeft nog steeds een flinke hoeveelheid etende vissen... ze lijken meer te eten bij de getijdenwisseling in de ochtend, net ervoor en erna... er was geen echte vloedbeweging door die noordenwind, dus de aanbeet was moeilijk omdat de presentatie van het aas niet zo goed is als je tegen de getijden in drijft. Het meeste wat we vandaag vingen was 27-32" en agressieve feeders na de paaitijd... had een vis van 30" die eruit rende en lucht pakte, waardoor mijn hengel bijna uit de hengelhouder werd getrokken. Vanavond zat de baai bij Trap Rock vol met grote vissen, maar ze aten niet... de ochtend zou goed moeten zijn zolang de wind niet opsteekt... de ultieme vijand. Ik heb vandaag geen spawning gezien in Marlboro, maar mijn maatje zag er een paar in Hyde Park en deed het daar vroeg in de ochtend goed. De watertemperatuur daalde vanavond naar 58,8 en begon bij 60. Veel meer vissen trekken door Raritan Bay en Croton, dus de aanbeet zal blijven toenemen.

Discussion starter · #86 ·
Het weer was vandaag perfect, maar de aanbeet was er niet. De vissen waren verspreid van Marlboro tot Norrie en de druk hield ze de meeste tijd van de dag op de bodem en niet aan het eten... ze zouden morgen actiever moeten worden. De watertemperatuur daalde het grootste deel van de dag tot 58,6. Ik heb vandaag ook geen spawning gezien.

Discussion starter · #87 ·
Een bericht van een paar jaar geleden, maar de boodschap is identiek... hetzelfde patroon elk jaar...De aanbeet in Norrie was vorige week wijd opengegaan, maar stopte deze week omdat de paaiende vissen vertrokken en degenen die overbleven nog steeds in de pre-paaiperiode zaten. Eerder deze week aten de vissen die de rivier verlieten bij eb, maar de aanbeet vertraagde bij vloed omdat de nieuwe golf nog niet was aangekomen. Vandaag veranderde dat... Norrie had vissen, maar een schrale aanbeet omdat ze zich weer klaarmaakten om te paaien... Wappingers tot Rogers was dit hele weekend vrijwel verstoken van vissen. We reden naar Cornwall om de inkomende golf te onderscheppen en het werkte... ze kwamen eraan. De zeer licht zandkleurige vissen zijn degenen die vertrekken. Ze worden bleek nadat ze een tijdje in het zoete water hebben gezeten. De nieuwkomers hebben een mooie zilveren kleur met een glans. De mannetjes hangen in het kanaal, terwijl de vrouwtjes dicht bij de oever zitten en wachten tot hun eieren rijp zijn. Al dit gezeur deze week (elk jaar dezelfde tijd) over geen aanbeet is irritant... iedereen vergeet dat de aanbeet stopt voordat ze paaien en dit jaar hadden we ook een weekend met lage druk, wat de aanbeet verder stillegt en ze naar de bodem duwt. De vissen na de paaiperiode ravageren de aasjes omdat ze honger hebben en wat voeding nodig hebben voor de uittocht. De watertemperatuur had eerder deze week 62 graden bereikt in Norrie, maar was vandaag gedaald tot 56 graden... een serieuze daling... Die 58 graden lijkt ze een beetje wakker te schudden. De watertemperatuur in Cornwall was 62,5 graden in het kanaal. Strakke lijnen allemaal en veel plezier.

Een vriend en ik zijn vandaag vertrokken vanuit Highland. Het was winderig en het water was ruw. De wind kwam uit het zuiden tijdens de uitgaande getijde. Het water was nog steeds bruin en vol met veel vuil. We vertrokken toch en lieten bloedwormen vallen op verschillende diepten zonder beten in de volgende drie uur. Andere boten leken niet veel te vangen. Mensen aan de wal vingen een paar meervallen, maar geen gestreepte baars. Er is nog tijd om dit te keren. Ik hoop dat jullie allemaal een betere lenteloop hebben dan wij.

Discussion starter · #91 ·
De afgelopen dagen waren zwaar tot vandaag. Er waren niet veel vissen van Wappingers naar Poughkeepsie, maar wat er verscheen was niet klein. Norrie heeft nog steeds vis, maar de aanbeet was niet geweldig. Er waren vandaag veel meer vissen in Norrie dan de afgelopen dagen. Een paar deden het gisteren goed in Newburgh tot de wind tegen de getijden kwam. Vanmorgen had Newburgh een aanzienlijke hoeveelheid vis. We zijn erin geslaagd een paar vissen te vinden die ten noorden van Kingston aan het eten waren. De vrouwtjes zitten in de flats te wachten om te paaien en de mannetjes cirkelen in het kanaal... de aanbeet komt niet overeen met de schermen die we zagen, maar ze aten wel en we hebben een zeer goede dag gehad. De watertemperaturen in Marlboro bleven stabiel op 57 en Norrie 56. De watertemperaturen in Kingston waren vandaag aan het einde van de dag 58. In de komende dag of twee zal er een massale paai plaatsvinden in Kingston, gezien de hoeveelheid vis die ik zag, en de aanbeet zal aanzienlijk toenemen stroomafwaarts naarmate ze zich een weg naar beneden banen.

Ligt de trek van de gestreepte baars stil? Het leek erop dat de week vol regen de watertemperaturen deed dalen. Leek de hele week geen vis te vangen in Beacon. Weet iemand of het vissen goed is in Croton Point?

De laatste paar dagen waren zwaar tot vandaag. Er waren niet veel vissen van Wappingers tot Poughkeepsie, maar wat er verscheen was niet klein. Norrie heeft nog steeds vissen, maar de aanbeet was niet geweldig. Er waren vandaag veel meer vissen in Norrie dan de afgelopen dagen. Een paar deden het gisteren goed in Newburgh tot de wind tegen de getijden kwam. Vanmorgen had Newburgh een aanzienlijke hoeveelheid vis, maar de aanbeet was niet zo geweldig. We zijn erin geslaagd om een paar vissen te vinden die ten noorden van Kingston en het Saddle Bags-gebied aan het eten waren. De vrouwtjes zitten in de flats te wachten om te paaien en de mannetjes cirkelen rond het kanaal......de aanbeet komt niet overeen met de schermen die we zagen, maar ze aten wel en we hebben een zeer goede dag gehad. De watertemperaturen in Marlboro bleven stabiel op 57 en Norrie 56. De watertemperaturen in Kingston waren vandaag aan het einde van de dag 58. In de komende dag of twee zal er een massale paai plaatsvinden in Kingston, gezien de hoeveelheid vissen die ik zag, en de aanbeet zal stroomafwaarts aanzienlijk toenemen naarmate ze zich een weg naar beneden banen.
Bedankt voor alle geweldige info. Ik deed het erg goed in Highland voor de regen op de oever, maar heb de afgelopen week geen geluk gehad. Is er een plek die u dit weekend vanaf de oever zou aanbevelen? Ik heb een paar plekken in Norrie uitgezocht die ik kan bereiken. Nog 1 vraag: denk je dat de haring weg is?

Discussion starter · #95 ·
Dank je voor alle geweldige info. Ik deed het erg goed in de hooglanden voordat het begon te regenen aan de kust. Ik heb de afgelopen week niet veel geluk gehad, dus is er ergens dat je dit weekend vanaf de kust zou aanraden? Ik heb een paar plekken in Norrie verkend die ik kan bereiken. Nog een vraag: denk je dat de haring weg is?
Ik denk dat de hooglanden tegen dit weekend goed zouden moeten zijn...hoewel er een paar mooie plekken aan de kust zijn in Norrie en Kingston East Shore ten noorden van de brug.

Discussion starter · #96 ·
Heb geen tijd gehad om te posten…te druk met vissen. De schermen in Norrie blijven vol, maar de aanbeet is nog steeds minder….De watertemperaturen daalden 6 graden door deze regen….ze zijn sinds woensdag actief aan het paaien, dus tegen dit weekend zou de aanbeet moeten verbeteren. Ik ben de hele nacht in Kingston N van de brug geweest en er is overal massaal aan het paaien, dus deze vissen zullen zich over een dag of twee naar het zuiden verplaatsen en dat zal ook de aanbeet helpen. Het massale paaien is dit jaar een paar dagen laat, dus dit kan het seizoen verlengen…hopelijk. De watertemperaturen stegen eindelijk tot 59,5. Er worden een paar flinke vissen gevangen in Newburg en dat gebied herbergt meer vissen….maar nogmaals….ze zijn nog niet agressief aan het eten. Wappingers Creek heeft ook nog steeds een paar grote vissen. Marlboro tot Milton heeft nog geen groot aantal vissen gezien. Denk eraan…deze vissen eten niet goed als ze actief aan het paaien zijn…..het is pas na het paaien, als ze weggaan, dat ze agressief worden. De koele watertemperaturen en de slechte helderheid door de regen hebben ook de aanbeet wat stilgelegd. Normaal gesproken zijn de watertemperaturen nu 63-64. Gisteren hebben we tijdens het Hope For Warriors Tourney een 11-jarige jongen die van vissen houdt, maar nog nooit een vis heeft gevangen, op zijn allereerste gezet….33”….nu is hij verslaafd.

De Hope for the Warriors 2025-toernooi was gisteren. Weer een jaar zit erop, door de omstandigheden was het niet het beste jaar ooit voor vissen over de reling, maar Bernie R. De coördinator van dit evenement, schatte dat we $250.000 hebben opgehaald voor onze helden! We hadden verschillende runoffs, maar slechts één in de boot, gelukkig landde de Coast Guard-veteraan op onze boot de enige vis.

Discussion starter · #99 · (Edited)
De aanbeet ontplofte vandaag in Kingston... we hebben de nacht daar doorgebracht en de hele baai kookte van het paaien, dus we wisten dat vandaag episch zou worden... veel 27-28" vissen die vochten als 40's. We gaan weer terug om de nacht door te brengen. Rogers naar Norrie was ook vol met dikke scholen maar geen aanbeet... ze zijn nog steeds aan het voorbereiden om te paaien, maar als ze dat doen, zal dat gebied ontploffen omdat ze vraatzuchtige eters zullen zijn. Ik vermoed dat dit in de komende 2 dagen zal gebeuren... dan zullen ze zich stroomafwaarts begeven. De watertemperatuur bereikte 61. Ga er nu op uit.

81 - 100 of 138 Posts